torsdag 18 september 2008

Varumärken som behöver lite hjälp - del 2


Gotland. Inte så hippt som det var på Bergmans tid. Jag har tagit mig an fallet och presenterar här min idé för att "hotta" upp det.

Som allt annat behöver Gotland en ny payoff, en slogan. Någonting som gör att det känns hippt och fräscht igen. Jag tänker mig följande:

Gotland - The New Sweden

Både hippt, nytt och internationellt.

Sedan har jag kontaktat SVT och kollat med dem om de kan tänka sig att producera "The New Robinson" på just Gotland. Istället för någon varm söderhavsö fylld med kreti och pleti från det svenska medelklassträsket, får diverse folkkära kändisar som Lill-Babs, Linda Bengtzing och Lena Philipsson lära sig att överleva på Gotland med allt vad det innebär i dålig GPS mottagning och får som huserar fritt på gator och torg.

Gotland kommer med andra ord att genomgå en extreme makeover där det går från mossig, medeltids ö ute i ingenstans till ett begrepp, en livsstil och en idé om en bättre värld. Allt börjar med Gotland - The New Sweden!