fredag 9 augusti 2013

Riktad annonsering

Det här med riktad annonsering är ju toppen på alla sätt och vis. Jag som konsument blir bara exponerad för precis de produkterna jag enligt min ålder och mitt kön ska vara intresserad av.

Det säger sig ju självt att om jag är en kvinna så kommer jag alltid (oavsett ålder) vilja gå ner i vikt till exempel. Ingen har väl någonsin hört en tjej säga att de vill gå UPP i vikt eller inte fokuserar onaturligt mycket tid på sin kropp. Eller hur?





De här annonserna är säkert superintressanta men de drunknar lite bland 1000 andra annonser som säger samma sak och eftersom att det kändes lite trist i längden att bara få bantningsreklam HELA tiden, så bytte jag resolut kön till man. Problem solved. Eller ja, det blev bättre i alla fall.



Bantningstipsen dök fortfarande upp men blandades ny i alla fall upp med lite annonser om bilar, spel och potenshöjande medel. Det kändes fortfarande inte helt rätt.

Så då bytte jag resolut födelseår till 1939. Kan meddela att ALLA bantningstipsen är borta. Nu är det mest reklam om seniorboende, företag som söker folk till en studie om hjärtinfarkter samt Morbergs nya BIB. Plötslig bryr sig ingen om min kropp längre. Ingen undrar om jag inte har 5 extrakilon på kroppen som jag vill bli av med på en vecka. Ingen frågar om jag inte skulle vilja ha större bröst och fastare rumpa eller om jag är nöjd med mitt sexliv...

Jag kommer nog fortsätta vara en pensionerad man på facebook ett tag till ändå...