tisdag 25 oktober 2011

Pocketsmart - inte smarta alls

Jag råkade gå med i en bokklubb. Jag vet! Det var helt idiotiskt men jag var svag och tyckte att det lät bra. Försäljaren sa att jag skulle få en pocket som tack för hjälpen och om jag inte var nöjd så kunde jag på en gång gå in och avsluta mitt medlemskap.

Så plötsligt kom det ett bokpaket på posten men en liten faktura till. Tydligen skickar de ut ett sånt varje månad om man inte avbeställer det. Men det var ju mitt eget fel eftersom att jag inte sagt upp mitt medlemskap så jag loggade in på sajten för att säga upp mig. Det gick inte. Tydligen måste man vara med i 6 månader.

Jag mailade kundtjänst och frågade snällt vad det var som pågick. De svarade inte.
Så då ringde jag. Hon som svarade efter 15 minuter var jätte snäll och sa att hon skulle be en av deras säljare att höra av sig. Det gjorde de aldrig. Så då mailade jag igen:

Nu har jag mailat er utan att få svar och ringt er och då fått uppgifter om att ni skulle ringa upp mig - vilket ni givetvis inte gjort. Kan ni inte bara radera mig ur era register för alltid så jag slipper det här?


Kundservice svarade:

Hej!
Tack för ditt mail.
Vi har mottagit din önskan om att avsluta ditt medlemskap i vår bokklubb. När du blev medlem 2011 07 28 godtog du även våra medlemsregler där du åtog dig att vara medlem i minst 6 månader.
Så snart du uppfyllt medlemstiden, kan du om du så önskar, avsluta ditt medlemskap genom att kontakta oss på Kundservice.
Med vänlig hälsning
Pocketsmart Kundservice


Då försökte jag en ny taktik:

Det är inte er det är fel på, det är jag. Jag är inte redo att binda mig just nu helt enkelt. Ni kommer säkert hitta andra kunder som inget annat vill än att få ett undermåligt urval av pocketar skickade till sig varje månad men jag är inte en av dessa.

Kan ni inte bara avsluta mitt medlemskap så att vi båda slipper lida längre? Släpp mig.
Snälla.
Jag vill bara gå vidare.
Det är över.

Inga kommentarer: