Sidor

torsdag 31 mars 2011

Banksupport

Ska betala mina räkningar och försöker logga in på min internetbank. Det går inte. Går igenom alla stegen under supportfliken där de samlat alla möjliga felsökningar. Det går fortfarande inte.

Ringer supporten och förklarar mitt problem. Vi testar att logga in på deras testsida. Det fungerar utmärkt. Vi testar att logga in på vanliga sidan. Det fungerar inte alls. De säger att de aldrig någonsin varit med om det här problemet förut.

Sedan sitter vi tysta i telefonen tillsammans ett tag tills de ber att få ringa upp när de pratat med några topp-tekniker. Såna där supertekniker som inte har någon social förmåga att interagera med vanliga människor för att all deras hjärnkapacitet går åt till att lösa dataproblem.

De ringer tillbaka med en lösning. Vi testar. Det funkar fortfarande inte. Vi sitter återigen tysta ett tag i varsin ände av luren. Sen var jag tvungen att lägga på för att hinna åka till mitt möte.

Räkningarna är inte betalda, jag är sen till mitt möte och nu har skandiabankens tekniker en nöt att klura på resten av dagen. Slutet kunde varit bättre på den här historien.



Inga kommentarer: